Google Ads: Vytvoření nové kampaně pro zvýšení návštěvnosti webu

V tomto příspěvku projdu krok za krokem vytvoření nové kampaně na Google Ads zaměřené na zvýšení návštěvnosti webu. Citace jsou texty z Google Ads nápovědy.

Po přihlášení k účtu vyberte: Kampaně -> Kampaň (modré plus) -> Nová kampaň

Je třeba vybrat cíl kampaně. Vyberte „Návštěvnost webu“.


Když vyberete cíl, v dalších krocích se vám zobrazí doporučená nastavení kampaně, jež by vám měla pomoci tento cíl splnit. Každá kampaň může používat pouze jeden cíl. Měli byste tedy zvolit to nejdůležitější, čeho chcete pro svoji firmu dosáhnout.

Nyní zvolte typ kampaně. Pro cíl „Návštěvnost webu“ jsou k dispozici čtyři druhy kampaní.

Typ kampaně určuje, kde se zákazníkům budou vaše reklamy zobrazovat a jaká nastavení a možnosti budete mít k dispozici.

U kampaně si můžete nastavit cíl podle toho, které akce si od zákazníků přejete. Můžete také vybrat typ kampaně. K dispozici jsou například typy Vyhledávací síť, Obsahová síť, Nákupy a Videokampaně. Poté se vám zobrazí doporučení funkcí a nastavení, které vám pomohou splnit hlavní cíl vaší kampaně. Bez ohledu na zvolený cíl budete mít k dispozici všechna nastavení a všechny funkce kampaně. Cíl můžete navíc kdykoli změnit nebo se rozhodnout, že ho vůbec nepoužijete.

Budeme chtít, aby se naše reklama zobrazovala lidem, kteří budou hledat určitá klíčová slova. Zvolíme tedy kampaň „Vyhledávací“.

Nyní se zobrazí textové pole, do kterého zadáme adresu webu a klikneme na „Pokračovat“

Teď přichází na řadu nastavení. Vyberte název kampaně a zvolte, zda chcete, aby se reklamy v této kampani zobrazovaly:

Ve vyhledávací síti i na partnerský webech vyhledávací sítě Google

Partnerské weby ve Vyhledávací síti Google jsou weby ve Vyhledávací síti, které se společností Google uzavřely partnerství za účelem zobrazování reklam na stránkách s výsledky vyhledávání.

V obsahové síti

Obsahová síť je skupina více než dvou milionů webů, videí a aplikací. Když zvolíte tuto možnost, poběží vaše kampaň i v Obsahové síti bez nutnosti dalšího nastavení. Vaše reklamy se budou zobrazovat jen tehdy, když bude předpoklad, že zobrazení přinese nějaký užitek, a nebudete celý rozpočet využívat jen na Vyhledávací síť. Výkon v Obsahové síti nebude mít vliv na vaše skóre kvality ve Vyhledávací síti.

Následuje nastavení cílení a publika

Podrobněji o nastavení lokality.

Pomocí geografického cílení lze cílit na lidi, kteří se nacházejí v určité oblasti nebo o ni projevili zájem.

Například majitel pražské pekárny může cílit na uživatele, kteří se nacházejí v Praze. Nebo majitel online firmy dodávající zboží do Německa a Rakouska může cílit na obě tyto země.

Lokalitu lze definovat jako oblast nebo jako poloměr. Můžete tedy zvolit stát, okres, město, nebo také poloměr, do jaké vzdálenosti od určitého místa (města, souřadnice, …) chcete, aby se váš inzerát zobrazovat.

V rámci „Možnosti míst“ se dá volit cíl a vyloučení

Ve výchozím nastavení se reklamy budou moci lidem zobrazovat na základě jejich pravděpodobné polohy nebo míst, o která se zajímají. Pokud chcete, můžete pomocí těchto možností geografického cílení omezit zobrazování reklam pouze na jeden typ oblasti.

Nastavení jazyků je zřejmé, podíváme se ale podrobněji na nastavení „Publika“.

Zde je možné zúžit výběr podle toho

  • „Kdo jsou“: Rodičovství, Rodinný stav, Vzdělání, nebo Vlastnictví nemovitost
  • „O co se aktivně zajímají a plánují“: Publikum se zájmem o koupi auta | cestování | domácnost a zahrada | finanční služby | …
  • „Jak s vaší firmou přišli do styku“:

Rozpočet a nabízení cen

Zde můžete určit, kolik peněz na kampaň chcete vydat a na co se ve své kampani zaměřit.

Na co se chcete zaměřit:

  • Konverze: „Konverze jsou vámi definované akce na vašich webových stránkách, v aplikaci nebo v obchodě.“
  • Hodnota konverze: „Hodnota konverze je částka, kterou oceňujete akce provedené na vašich webových stránkách, v aplikaci nebo v obchodě.“
  • Prokliky: „O kliknutí mluvíme v případech, kdy někdo na reklamu klikne.“

Další nastavení

Pokud kliknete na „Zobrazit další nastavení“ budete moci nastavit také časový rozvrh reklam a střídání reklam.

Nastavení reklamních sestav

Po kliknutí na tlačítko „Uložit a pokračovat“ se dostaneme na stránku s nastavením reklamních sestav.

Typy reklamních sestav:

  • Standardní
  • Dynamické

Typ reklamní sestavy určuje, které druhy reklam a možnosti cílení můžete v dané reklamní sestavě použít.

Standardní: textové reklamy, které jste sami napsali a které se zobrazují na základě vámi vybraných klíčových slov

Dynamické: textové reklamy, které využívají obsah vašich stránek k cílení na relevantní vyhledávání a automatickému generování nadpisů.

V dalším kroku následuje vytvoření reklam

V posledním kroku se zobrazí souhrn kampaně

 

 

 

Napsat komentář