Jak na programování

Pokud byste se rádi naučili programovat, avšak nevíte, jak a kde začít, doporučuji podívat se na programovací jazyk Scratch. Tento jazyk a prostředí, ve kterém se programuje, je z velké části přeložen do češtiny a také k němu existuje velké množství výukových materiálů a jiných zdrojů. I na tomto webu naleznete tutoriál s vysvětleními, příklady a řešeními. Aktuálně má tento tutoriál dvanáct dílů a doufám, že ještě nějaké přibudou.

  1. Úvod
  2. První projekt
  3. Velikost postavy
  4. Cvičení 1
  5. Umístění postavy
  6. Pohyb
  7. Cvičení 2
  8. Události
  9. Cvičení 3
  10. Cykly
  11. Zvuky
  12. Cvičení 4

A co o Scratchi říká wiki?
Scratch je vizuální programovací jazyk, tzn. jazyk, který umožňuje vytvářet programy manipulací s grafickými programovými elementy a ne v textové podobě. Školáci, studenti, učitelé a rodiče ho mohou bezplatně používat jako multimediální autorský nástroj ke snadnému vytváření různých her a mít ho jako odrazový můstek do vyspělejšího světa počítačového programování. Je vhodný pro výuku i zábavu a byl použit v řadě různých projektů včetně simulací a vizualizací pokusů, k přípravě přednášek s animovanými prezentacemi, při tvorbě interaktivního umění, hudby a animovaných příběhů pro sociální vědy. Zdroj: cs.wikipedia.org/wiki/Scratch

Napsat komentář