V předchozí lekci jsme si ukázali události a v této lekci si je procvičíme.
Zadání 1
Vytvořte program, ve kterém bude možné navigovat postavu pomocí šipek.
- po stisknutí šipky vlevo se změní poloha postavy směrem doleva
- po stisknutí šipky vpravo se změní poloha postavy směrem doprava
- po stisknutí šipky nahoru se změní poloha postavy směrem nahoru
- po stisknutí šipky dolů se změní poloha postavy směrem dolů
Zadání 2
Vytvořte program, ve kterém bude postava opakovat písmena stisknutá na klávesnici.
- po stisknutí klávesy „A“ postava řekne „A“.
- po stisknutí klávesy „B“ postava řekne „B“.
- po stisknutí klávesy „C“ postava řekne „C“.
- po stisknutí klávesy „D“ postava řekne „D“.
Zadání 3
Vytvořte program, ve kterém bude moci posunou postavu doleva nebo doprava. Postava vždy řekne, kterým směrem se pohybuje. Postava navíc bude schopná reagovat na stisknutí klávesy „A“, „C“ a „N“.
- po stisknutí šipky vlevo se postava plynule přesune k levému okraji scény a řekne „Jdu dozadu“.
- po stisknutí šipky vpravo se postava plynule přesune k pravému okraji scény a řekne „Jdu dopředu“.
- po stisknutí mezerníku se postava vrátí na výchozí pozici (x: 0, y: 0)
- po kliknutí na klávesu „A“ postava řekne „Ahoj“.
- po kliknutí na klávesu „C“ postava řekne „Čau“.
- po kliknutí na klávesu „N“ postava řekne „Nazdar“.
Řešení
Řešení zadání 1: https://scratch.mit.edu/projects/92513473/
Řešení zadání 2: https://scratch.mit.edu/projects/92513879/
Řešení zadání 3: https://scratch.mit.edu/projects/92514006/