Scratch: Hra vyhýbání se překážkám

V tomto příspěvku si naprogramujeme jednoduchou hru na vyhýbání se překlážkám v jazyce Scratch. Pokud nevíte, co Scratch je, doporučuji tento tutoriál zde na webu.

Nejdříve si zvolte pozadí. Pak si nakreslete auto, což bude naše hlavní postava. Jeden větší obdélník jako karoserie a čtyři menší obdélníky jako kola.

Výborně a nyní ovládání pohybu. Auto budeme ovládat pomocí levé a pravé šipky.

Vytvoříme si dvě proměnné s názvy skóre a rychlost. Proměnná je pojmenování pro hodnotu. Nastavíme pozici vozidla pomocí x a y. Také nastavíme podmínku, že když vozidlo narazí do okraje pošle se zpráva a vše se zastaví. Zprávu si nazveme srazka. Tu vytvoříte tak, že v bloku „vyšli zprávu“ klikněte na šipku a zvolte „nová zpráva“.

Po obdržení zprávy srazka vozidlo skryjeme, přehrajeme zvuk a zobrazíme bublinu s textem.

Nyní vytvoříme překážky. Těch bude potřeba několik. Já si zvolil skály (rocks). Těm nastavte výchozí pozici x a y, na které se zobrazí po kliknutí na vlaječku.

Pak musíme skále říct, co se od ní čeká. Chceme aby se skála pohybovala dolů a když se dostane mimo obrazovku, tak aby se opět objevila nahoře a zvýšilo se skóre (pošle se zpráva skoruj). Pokud narazí do auta, pošle se zpráva srazka.

Kliknutím pravým tlačítkem myši na skálu ji můžete nakopírovat a tím získat více překážek. Umístěte si je, jak je libo (pomocí souřadnic x, y).

Nezapomeňte určit co se má stát po přijetí zprávy skoruj.

Možná jste si všimli, že obrázek skály nelze zcela schovat ani v horní části, ani v té spodní. Vždy kousek vykukuje. To se dá vyřešit tak, že si vytvoříte dva další objekty (postavy), které budou ve tvaru úzkých obdélníků a budou umístěny nahoře a dole.

Zde je celá hra: scratch.mit.edu/projects/490746720/

Napsat komentář