Google Ads: Cíle a typy kampaní

Cíle

Při vytváření kampaní v Google Ads se volí cíl, kterého chcete dosáhnout. Google Ads vám dává na výběr z těchto cílů:

  • Prodej: „Zaměřte se na prodej na internetu, v aplikacích, po telefonu nebo v obchodě“
  • Potenciální zákazníci: „Vybízejte uživatele k akci a získejte tak další potenciální zákazníky a jiné konverze“
  • Návštěvnost webu: „Přiveďte na svůj web ty správné uživatele“
  • Zvažování produktu a značky: „Povzbuďte lidi ke zkoumání vašich produktů nebo služeb“
  • Povědomí o značce a zásah: „Oslovte široké publikum a zvyšte povědomí o vaší značce“
  • Propagace aplikací: „Získejte pro svou aplikaci větší počet instalací a interakcí“
  • Vytvořit kampaň bez zvoleného cíle: „Využijte jakýkoli dostupný typ kampaně a vytvořte kampaň krok za krokem bez doporučení na základě cíle“

Kampaně

S cíli jsou svázány kampaně. Kampaně slouží k uskutečnění cílů. Celkem Google Ads nabízí pět kampaní. Ne všechny kampaně jsou k dispozici pro určitý cíl.

  • Vyhledávací
  • Obsahová
  • Nákupy
  • Video
  • Univerzální propagující aplikace

Vyhledávací (ve vyhledávací síti)

Přiveďte více návštěvníků na svůj web pomocí textových reklam nebo reklam pro volání, které se budou zobrazovat u výsledků vyhledávání na Google.com, na partnerských webech ve Vyhledávací síti Google apod.

Reklamy z kampaní ve Vyhledávací síti se zobrazují u výsledků vyhledávání Google a na dalších webech Google, pokud uživatelé vyhledávají výrazy, které jsou relevantní pro klíčová slova ve vaší reklamě. Řekněme například, že provozujete místní hudební školu. Díky kampaním ve Vyhledávací síti zobrazíte své textové reklamy zákazníkům, kteří pro vás mají vysoký potenciál, a to přesně v okamžiku, kdy vyhledávají např. výraz „lekce hry na kytaru“.

Reklamy se zobrazují na stránkách s výsledky vyhledávání, pokud odpovídají výrazům nebo frázím, které vyhledávají uživatelé. Například při vyhledávání výrazu „instalatérské opravy“ na Googlu se zobrazí reklama, která tuto frázi používá jako klíčové slovo.

Kampaně ve Vyhledávací síti mají většinou za cíl vybídnout uživatele k akci, jako je kliknout na vaši reklamu nebo vám zavolat do firmy. Tyto kampaně zobrazují reklamy lidem, kteří aktivně vyhledávají informace. Když někdo záměrně hledá produkt nebo službu podobnou té vaší, je pravděpodobnější, že na vaši reklamu klikne.

Tento typ kampaně pro vás může být vhodný, pokud splňujete jedno nebo obě tato kritéria:

  • Chcete, aby se vaše reklamy zobrazovaly vedle výsledků vyhledávání Google.
  • Chcete oslovit pouze zákazníky, kteří hledají určitý produkt nebo službu.

Někdo zadá do vyhledávače určitá klíčová slova (tato klíčová slova si volíte vy) a podle nich pak Google rozhoduje, zda vaši reklamu u výsledků zobrazí. Pro klíčová slova volná práce se zobrazila například tato reklama.

Obsahová (v obsahové síti)

Přiveďte na svůj web pomocí reklam zobrazovaných na celém webu více návštěvníků a sestavte jejich seznam. Optimalizujte pomocí automatických cenových nabídek, cílení a tvorby reklam výkon své kampaně

Nákupy (v nákupech Google)

Přiveďte na své webové stránky lidi, kteří pravděpodobně uskuteční nákup

Video (videokampaň)

Přiveďte na své webové stránky uživatele se zájmem o to, co nabízíte, a získejte více konverzí díky funkcím, které uživatele po přehrání vašeho videa povzbudí k akci

Univerzální propagující aplikace

Vytvářejte reklamy propagující aplikaci, které se budou zobrazovat v celé Vyhledávací a Obsahové síti Google, v obchodě Google Play, v jiných aplikacích a na platformě YouTube

Napsat komentář