Baltík v příkladech: Vyčarování moře a pevniny

Zadání:
Vyčarovat modrou plochu (moře) a v horní části pevninu

Autor:
Honzík, věk 6 let a 10 měsíců

Řešení:

baltik_more_a_pevnina

Výsledek:

baltik_more_a_pevnina_reseni

Vysvětlení:

baltik_more_a_pevnina_vysvetleni_01

Nastaví rychlost čarování na 5 (čím vyšší číslo tím vyšší rychlost).

baltik_more_a_pevnina_vysvetleni_02

Na celou obrazovku (má 150 políček) vyčaruje modrou plochu.

baltik_more_a_pevnina_vysvetleni_03

Přemístí Baltíka na souřadnice x = 14 a y = 0 (levý horní roh obrazovky – čísluje se od nuly).

baltik_more_a_pevnina_vysvetleni_04

15 {…} znamená, že se 15 krát provede to, co je uvedeno v závorce. V ní je v tomto případě uvedeno, že se má vyčarovat pevnina (zelená plocha) na místo výskytu Baltíka (Baltík nečaruje před sebe, ale na místo, kde právě je).

Napsat komentář